Leden byl náročných měsícem, sotva jsme se rozkoukali po prázdninách, čekalo nás ukončení pololetí a pololetní písemné práce.
V českém jazyce jsme se dostali k vyjmenovaným slovům po M, v matematice jsme se zabývali násobením mimo rozsah malé násobilky, písemným násobením a převody jednotek a v prvouce jsme dokončili kapitolu Svět kolem nás, na kterou navázalo učivo o neživé přírodě.
Ve výchovách jsme zpracovávali témata Silvestr a zima. Naučili jsme se nové techniky a vytvořili jsme ohňostroje, krásné zasněžené chaloupky, či zimní brusle.
Kromě učení jsme ale stihli zažít i spoustu zábavy.
Hned 5.1. jsme vyrazili do Prahy, na projektový den do Toulcova dvora. Tématem byl „Mafián v ptačí říši“. Šikovné a zkušené lektorky dětem připravily dopoledne plné zábavně naučných činností. Děti si odvezly informace o ročním koloběhu života drobných pěvců, seznámily se s možnostmi pomoci ptákům v přírodě (koho kdy a čím přikrmovat či nepřikrmovat) a rozvinuly dovednost pozorování ptactva ve volné přírodě. Dopoledne bylo vydařené, do Toulcova dvora jsme jistě nejeli naposledy.
12.1. jsme prožili nadupaný program Houstone, máme problém. Během dvou hodin jsme se ve sportovní hale vydali do vesmíru – procvičili schopnost komunikace, spolupráce a dokonce i matematiku.
16.1. se děti se škole zúčastnily programu Tonda obal – naučily se, jak se chovat co nejšetrněji k přírodě a pokud už nějaké obaly vyprodukují, jak je správně třídit a likvidovat.
31.1. se ve třídě uskutečnilo třídní kolo recitační soutěže. Každý žák měl možnost zarecitovat naučenou báseň a ucházet se tak o postup do školního kola.
V Na přelomu ledna a února jsme měli na naší budově sadu školních tabletů. Práci s nimi jsme zařadili do většiny předmětů a opravdu jsme si je užili. Počítali jsme, procvičovali psaní I/Y nebo osvojovali osovou souměrnost. K tomu děti rozšířily svoje IT dovednosti.
Posledního ledna jsme si rozdali pololetní vysvědčení a těšíme se na páteční pololetní prázdniny.