……..konec školního roku se bleskurychle blíží. Učitelé nás seznámili se známkami, které by nám teď ve čtvrtletí náležely za naše výkony. Alespoň víme, kde se dá ještě přidat a to hned, abychom se nehnali za vysněnými známkami na poslední chvíli. Spoustu práce jsme si ale příhodně naředili poučnými činnostmi zábavnějšího ražení.
Nejprve jsme si do školy pozvali na projektový den na téma Recyklace očima mladého vědce lektory z Recyklohraní. Věnovali jsme se VZDUCHU a všemu, co je s ním spojené. Jaké má vlastnosti, co o něm lze zjistit, jaké přístroje k tomu využíváme, co vše je jeho složením ovlivněno. Nebo třeba jaké bude počasí. Rozhodně jsme během tohoto dne stihli zabrousit do fyziky, meteorologie, přírodopisu a ekologie a také do pracovních činností, abychom si vyrobili horkovzdušný balón a vyzkoušeli jeho princip.
Další pondělí jsme se vypravili na přírodovědnou exkurzi do ZOO Plzeň. Příroda se probouzí, a tak se v této zoologické zahradě, která je propletena s botanickou zahradou, dalo jaro pozorovat na každém kroku. Mohli jsme získat 1 za vypracovaný pracovní list na téma cizokrajného ekosystému, nebo se zapojit do soutěže o nejlepší momentku ze ZOO. Fajn akce.
Do školního dění se část z nás zapojila během pyžamového dne. Bylo prima se nemuset ráno převlékat : ) V hodinách výtvarné výchovy jsme vyráběli pro budoucí prvňáčky dárek v podobě masky, aby měli na své první významné setkání se školou vzpomínku.
A jak s učením? V matematice jsme se utkali s trojúhelníky, lichoběžníky a pak už také s hranoly. Ve fyzice jsme pronikly do tajů hustoty látek různých skupenství. Ve všech jazykových předmětech jsme si připomněli, jak se slaví Velikonoce v jednotlivých zemích, ve kterých se mluví jazykem, který se učíme. Český jazyk si osvojujeme nejen biflováním gramatických zákonitostí, ale také kvalitní četbou nebo psaním životopisu. I to se nám bude jednou hodit.
Přejeme krásné jaro.
7. D