Měsíc leden – opět online výuka
Po skončení vánočních prázdnin jsme se nevrátili do školy, ale opět jsme se učili distančně. Tento měsíc je tradičně poslední možností na vylepšení známek v prvním pololetí, což se nám nakonec ve většině případů podařilo. Osmnáct žáků ukončilo první pololetí s vyznamenáním a z tohoto počtu mělo osm žáků samé jedničky.
První pololetí a online výuku jsme zhodnotili na třídnické hodině. Jak vyplývá z výsledků hodnocení, tak většina žáků je při hodině aktivních a zadané úkoly odevzdává včas. Na druhou stranu je třeba říct, že do dobrovolných úkolů se nám příliš nechce. Na jednotlivé předměty se zpravidla připravujeme sami a jen výjimečně nám někdo pomáhá. Organizace online hodin se nám zdá v letošním roce mnohem lepší než v roce předchozím a ještě stále většina z nás cítí, že prezenční výuka je pro nás přínosnější než výuka distanční. Vzhledem k tomu, že již máme s distanční výukou bohaté zkušenosti, valná většina z nás zvládá práci v Teams bez problémů.
V matematice jsme pokračovali v učivu o zlomcích. Opakovali jsme základní početní operace se zlomky – sčítání a odčítání, násobení a dělení. Dále jsme se naučili pracovat se složeným zlomkem a ve zbytku měsíce jsme opakovali vše o racionálních číslech. V měsíci únoru už nás čekají nová témata – Poměr, Přímá a nepřímá úměrnost.
Při hodině německého jazyka jsme zpracovávali téma Mein Profil a rovněž jsme si zkusili udělat rozvrh hodin.
Teď už je před námi nová výzva v podobě druhého pololetí, a tak doufáme, že v něm budeme stejně úspěšní jako v pololetí prvním.