Konečně jarní měsíce. I když počasí si s námi trochu zahrává. Jako kdyby tušilo, že je žádoucí, abychom byli spíše doma. Čerstvý vzduch ale ničím nenahradíme a pohyb potřebujeme. Takže se snažíme velmi často pobývat v přírodě. Třeba se naučíme více dívat kolem sebe a hledat krásu a skrytá tajemství, která se nám nabízejí a kterých jsme si dosud ani nevšímali.
A co se dělo ve škole?
No za tu dobu docela dost.
Nejprve jsem pokračovali v distanční výuce, a to až do 16. dubna. Ale potom…….Konečně jsme se dočkali a 19. 4. se sešli ve škole. Ten den sice ne v plném počtu, ale zato skoro všichni s úsměvem. Vždyť jsme také mnozí trénovali vstávání online. Aktivita dobrovolná, přesto se nás dost zapojilo. Mikroaktivitky, které nás nastartovaly na nový den, snad pomohly některým navyknout si na pravidelné vstávání.
Co se týká učiva, zvládli jsme se v češtině naučit mnoho nového o přídavných jménech, zájmenech a číslovkách. Seznámili jsme se s náležitostmi psaní dopisu a prohlubovali dovednost učit se prostřednictvím práce s různými texty. Využili jsme nabídku paní Chvojkové, která pro nás uspořádala online besedu, kde nám představila nové knižní tituly, které si můžeme aktuálně vypůjčit v místní knihovně. Bylo to moc zajímavé vyprávění.
V matematice pak písemné dělení dvojciferným dělitelem, převody jednotek délky, poznali jsme či připomněli jednotky času, hmotnosti, objemu a obsahu, počítali jsme praktické úlohy na obvod a obsah čtverce a obdélníka a také zopakovali učivo o zlomcích.
Ve vlastivědě jsem se dozvěděli zajímavosti o sousedních státech ČR, konkrétně o Slovensku a Polsku. V dějepisné části pak okolnosti vzniku a průběhu 1. světové války, vznik Československa. V angličtině jsem si rozšířili slovní zásobu o pojmenování denních činností a aktivit ve volném čase.
V hudebce jsme se seznámili s životem a dílem Bedřicha Smetany a zopakovali okolnosti vzniku naší hymny a také hymny EU.
Ve výtvarce jsme tvořili různé výtvory na téma Velikonoc – tzv. „Velikonoční pohlazení“, které jsme věnovali našim seniorům.
Po celý březen jsme také pokračovali v projektu o TGM, na jehož závěru jsme vymysleli jeho název. Víte jaký? Masarykova sedmička. Proč sedmička? No protože jsme se 7 různými aktivitami seznamovali nejen s životem TGM, ale také s jeho myšlenkami a s tím, co vykonal a jaký je jeho odkaz. Lapbooky se velmi vydařily a my si i nadále osvojujeme další znalosti, které dáváme do souvislostí s některými událostmi. Začátkem března jsme dokonce online pekli Masarykovo cukroví. Všem se moc podařilo, i když někde museli přiložit ruce k dílu i rodiče. Vrcholným počinem pak bylo zjištění, že předci jednoho našeho spolužáka udržovali přátelské vztahy s rodinou TGM, což bylo zjištěno na dobových fotografiích a písemné korespondenci. To je, co?
V březnu se uskutečnila soutěž v matematice Matematický klokan 2021. Nejúspěšnějšími řešiteli byli Míša Strnad, Róza Toroni a Dominika Tumová – samozřejmě chválíme.
Abychom si zpříjemnili velikonoční čas, setkali jsme se také online s paní Štěpánovou, která pro nás již uspořádala mnoho zajímavých besed. Tentokrát na téma „Velikonoční zvyky a tradice“. Opět úžasné. Její vyprávění bylo velmi poutavé, doplněno četnými ukázkami způsobů zdobení velikonočních kraslic. Takto naladěni jsme si užili velikonoční prázdniny.
V neposlední řadě je třeba zmínit i úspěch našich dvou spolužáků. Filipa Bozděcha a Laury Stejné. Umístili se na 1. místě (Filip) a 3. místě (Laura) v soutěži vyhlášené žákovským parlamentem na téma foto zimní krajiny – jsou to borci.
V dubnu jsme se také zúčastnili další soutěže žákovského parlamentu, a to o nejoriginálnější roušku – vybrali jsme návrhy Rózy, Máji a Domči. Tak se těšíme.
Ve výtvarce jsme tvořili stínová divadla. Připravili jsme si i krátké výstupy – rozhovory, příběhy, pohádky, a ty následně prezentovali už ve škole. Divadla byla nádherná a výstupy zcela originální a zábavné. Nasmáli jsme se.
První den prezenční výuky proběhlo také první testování a hurá do třídy. Paní učitelka ji schválně nechala tak, jak jsme ji v prosinci opustili. Ale co. Vždyť si ji zase vyzdobíme.
V týdnu prezenční výuky jsme uskutečnili delší vycházku, jejíž cíl byl v blízkém okolí Unhoště, přesto tam i někteří, kteří bydlí v Unhošti, byli poprvé. Podle mapy a nápovědy jsme dorazili na místo, kterému se říká Na Kocourku a leží v katastru obce Kyšice. Prohlédli jsme si rybník, který se jmenuje Nový, seznámili se s pověstí, která se k tomuto místu váže a zasoutěžili si. Odměnou byla drobná sladkost. No a pak už jen návrat do školy, i když jinou trasou.
Měsíc se sešel s měsícem a máme před sebou květem. Zvládli jsme toho opravdu hodně. Co myslíte?
Držte nám palce. Chceme už chodit do školy. OPRAVDU.