Finanční gramotnost je v dnešní době velice důležitá. Žáci ze 4. C měli možnost zapojit se do projektu Abeceda peněz. Děti se tak můžou interaktivní a zábavnou formou seznámit se základními pojmy a získat tak větší sebejistotu a schopnost v rozhodování ve finančních záležitostech.
Projekt jsme začali už během distanční výuky, kdy jsme se spojili s paní lektorkou, která děti provedla interaktivní hrou. Poté jsme si ve třídě vyzkoušeli vytvořit kreditní karty a vysvětlili jsme si funkci peněz a bank. Projekt jsme završili organizováním třídního závodu zvířat, kdy jsme si museli vytvořit rozpočet. Bylo nezbytné pracovat s pojmy příjmy a výdaje. Příjmů jsme měli málo, bylo tedy potřeba i spořit a také si nějaké peníze půjčit. Děti samy zvládly dát dohromady výhody a nevýhody půjček a v jakém případě si raději peníze vůbec nepůjčovat. Děti byly nakonec velice překvapené, kolik práce stojí za organizací nějaké akce, a že není vůbec jednoduché naplánovat rozpočet tak, aby byl přebytkový, nebo alespoň vyrovnaný.
Mgr. Monika Lédlová