A máme za sebou druhý měsíc „školy“. Postupně přidáváme do tempa, abychom zvládli vše tak, že 5. ročník budeme opouštět vybaveni potřebnými kompetencemi. Samozřejmě to není jen o škole, ta nám ukazuje cestu, nabízí různé možnosti a pomáhá. JE TO PROSTĚ O NÁS. O TOM JESTLI SAMI CHCEME.
V tomto měsíci jsme se v předmětu Český jazyk věnovali stavbě slov, rozlišování psaní předpon a předložek, správnému používání předpon s-, z-, a vz-. Máme za sebou také 2 čtenářské dílny, při kterých se snažíme pracovat s literárními texty, číst s porozuměním, tedy přemýšlet o tom, co čteme, vyvozovat, diskutovat, argumentovat a sdílet. V předmětu Matematika jsme začali pracovat s čísly většími než milion, tedy je zapisovat, číst, porovnávat, řadit, řešili jsme slovní úlohy. V geometrii postupně zvládáme pečlivé a přesné rýsování, věnujeme se vzájemné poloze přímek v rovině. V angličtině tvoříme věty se slovesem být (to be), sdělujeme, jak se cítíme (feelings), snažíme se vést jednoduché rozhovory, čteme a trénujeme porozumění. Samozřejmě jsme si připomněli svátek typický pro anglosaské země – Halloween. Ve vlastivědě dokážeme zorientovat mapu, číst informace z mapy. Také jsme poznávali podrobně místo, kam chodíme do školy – vše o Unhošti, a to z hlediska zeměpisného i dějepisného. V hudební výchově především zpíváme, vždyť jsme dlouho nemohli a opravdu nám to chybělo. Hudbu máme rádi, dokážeme se i doprovodit na jednoduché nástroje z Orffova instrumentáře. Také jsme si zkusili hru na boomwhackers. To byla teprve zábava! Ve výtvarce jsem odhalovali vlastnosti barev, zkusili si techniku malby vodovými barvami a dozvěděli se o barevném kruhu – barvách základních, doplňkových a komplementárních a také jak s nimi pracovat.
22. 10. jsme absolvovali program, který se týkal finanční gramotnosti pod názvem Velká rodinná sága. Byl velmi zajímavý, moc jsme si ho užili a někteří ho velmi, ale velmi prožívali.
V tomto měsíci začala také práce v kroužcích. Žákům 5. ročníku byl nabídnut kroužek keramiky a kroužky doučování. Doučování mohou navštěvovat především ti, kteří mají obtíže se zvládáním učiva. Ale všichni mají možnost využívat konzultační hodiny učitelů věnované žákům.
24. 10. proběhla také druhá třídnická hodina. Jejím tématem byla péče o duševní zdraví. Povídali jsme si o tom, co můžeme udělat pro sebe, co pro druhé a kde hledat odbornou pomoc. Věnovali jsme se i kvalitě vzájemných vztahů, hodnotili jsme dodržování pravidel chování a snažili se najít způsoby, jak řešit případná nedorozumění. Zapojili jsme se do vytváření loga pro žákovský parlament. Podali jsme 3 návrhy a budeme si držet palce, aby některý z nich byl úspěšný. Pokud se tak nestane, nevadí, protože jsme to zkusili a o to jde. Také jsme se rozhodli, že máme mezi sebou spolužáky, kteří zvládají některé činnosti obdivuhodně. Na další třídnické hodině nám představí svá vystoupení či výtvory a my 3 z nich nominujeme do školního kola soutěže vyhlášené žákovským parlamentem – Talent ZŠ Unhošť.
Pochvalu si zaslouží žáci, kteří se přihlásili do Matematické olympiády 2021. Pracují na prvních 3 příkladech a my jim budeme držet všechny palce, aby se jim dařilo a byli úspěšní.
Před podzimními prázdninami proběhl projektový den. Paní učitelka zvolila název Kolumbovo vejce. Víte, co to znamená? Že ne? No to bychom Vám nyní mohli vyprávět…..O tom, jak tento den probíhal, si můžete přečíst v samostatném příspěvku.
A co si přát do dalšího měsíce? Především otevřenou školu, tedy zdraví, zdraví a zase zdraví. No pak taky samozřejmě to štěstíčko. Mít vůli, najít sílu, přidat výdrž a stávat se stále lepšími. Tak nám držte palce:)