V rámci projektu Šablony III spolupracujeme na tandemové výuce s kolegyní Mgr. Monikou Lédlovou ve třídě 5.C. Aktuálním tématem bylo programování virtuálního „robůtka“.
Cílem programování je zadávání funkcí, tak aby robot jezdil dle našich příkazů. Žáci si tak procvičují představivost, prostorovou orientaci, početní operace, ale i logické myšlení.
Odměnou pro ně je cestování po dané trase a v těžší variantě zakončení zaparkováním, nebo objetím předmětu. Většině žáků se povedlo splnit i těžší variantu se zaparkováním robota. Příště si práci zopakujeme, podíváme se na další programovací servery, které jsou pro základní programování dostupné zdarma. Tandemová výuka probíhá již několik hodin jako pilotáž pro firmu Fraus. Žáci si osvojují logické myšlení, předávají si zde i své dovednosti a zkušenosti z informatiky, případně programování. Při vypracovávání materiálů si vzájemně pomáhají, doplňují se, ukazují si řešení a tím si předávají informace a zkušenosti. Velmi nás těší zájem dětí. Vzájemně se doplňujeme, předvádíme řešení, vysvětlujeme a řešíme připravené úkoly v nové informatice.
Mgr. Martina Garamszegi a Mgr. Monika Lédlová