Za tento měsíc jsme mírně ve skluzu.
Z českého jazyka jsme probrali písmena J, Y a N. Děti již obstojně čtou. Mají nastaveno, že by měly číst každý den alespoň 15 minut, za což bych chtěla rodičům poděkovat. Drtivá většina žáků tak činí a je to znát. Někteří si již dokonce čtou knížky. Dle vyprávění i svým mladším sourozencům nebo plyšákům. Na každé nové písmeno, většinou za pomoci rodičû, vytvářejí koláž z obrázků začínajících na dané písmeno. Pak předčítají před třídou a obohacují si tak slovní zásobu. V Písance jsme začli psát perem psací formu písmen i, u, e, l, í, é, ú, ů. Na vánoční prázdniny mají děti zadané písmeno v.
Psaní procvičujeme i na tabuli a také používáme tabulky.
Všem plně vyhovuje interaktivní učebnice, kde mají žáci zpětnou vazbu řešení. Ačkoli známky zapisuji do Bakalářů, využívám k zápisu známek i Úkolníček a samozřejmě motivující samolepky, tento měsíc s vánoční tematikou. Úkoly má třída dostává v pondělí, středu a pátek. Do Teams zapisuji každý den učivo, které jsme probírali.
V matematice jsme pokročili k číslu sedm – sčítání, odčítání, slovní úlohy ( tvoření otázky, příkladu a odpovědi ), porovnávání, pyramidy, rozklady, zápis čísel do číselné osy a geometrické tvary – kružnice, kruh, čtverec, obdélník. Děti matematika baví, jen u některých je pomalejší tempo ve výpočtu. Děti zatím mohou používat počítadlo, což někteří jedinci oceňují.
Prvouka je oddechový předmět – Témata jako Radost, Smutek, Mikuláš, Vánoce jsou atraktivní a dětem nečiní problémy.
V prosinci jsme měli “ Čertovské “ učení, návštěvu těchto liturgických postav, projekt “ Začíná advent “, dále pořad z Labyrintu – Zboříme ledy, zábavnou akci Sněhulákovy trampoty, návštěvu muzea a povídání o betlémech a celý prosinec měl finish 21.prosince vánoční besídkou. První hodinu jsme se učili a byla jsem velice mile překvapena, že se chlapci a dívky chtěli učit i další hodinu.To už jsme ale šli s ozdobami k místnímu kostelu, kde jsem společně dozdobili jeden stromek. Další hodina proběhla opět ve stylu Vánoc – zvyky a tradice. Vyvrcholením bylo rozdávání dárků. Dětem jsem zdůraznila, že jsou i jiné priority, než dárky – hlavně zdraví, spokojenost a přátelství.
Třídu máme hezky vyzdobenou, nechyběl nám ani stromeček a děti měly možnost nosit oblečení s vánočními motivy celý advent.
Myslím si, že se nám prosinec vydařil a ačkoli děti měly vyšší procento zameškaných hodin, v rámci daných možností jsme splnili, co bylo v plánu.
Rovněž z angličtiny nejsou slovíčka jako například Christmas, star, bell, present, snowflake, snowman, …neznámými pojmy.
Chtěla bych poděkovat dětem a rodičům za spolupráci a všem popřát zejména to, co se špatně balí – “ To jest klid, pohodu a zdraví. “
Mgr. Alena Kubányiová