V češtině jsme ve Slabikáři probrali písmena g,ď, ť, ň a slabiky dě, tě a ně. V Písance malá psací h, b, č, ž, ř, ch. Úroveň čtení je již mezi žáky různorodá a jsou slyšet výrazné rozdíly. v kvalitě čtení. Opravdu je nutná i domácí příprava. Děti si mohou vybrat v knihovně knihu úměrnou jejich věku a číst si ji doma. Měly by střídat hlasité i tiché čtení. Pokud by měli rodiče více času je vhodné i střídavé čtení ( chvíli rodič, chvíli syn/ dcera ). Píšeme i diktáty, v Písance opis a přepis. Důraz je kladen na čtení s přednesem a porozuměním.
V matematice počítáme zatím bez přechodu. Počítání s přechodem bude již náročnější. Proto je nutné opakovat si rozklady čísel, např. 7 + 5 = 7 + 3 + 2 = 12; 12 – 7 = 12 – 2 – 5 = 5.
V prvouce opakujeme časy 9 h = 21 h,…, měsíce, dny, adresu, datum narození a svátku, jarní rostliny, mláďata,…
Akce jsme měli – 21.4. ZŠ má talent ( Alexander Melika – přednes v cizím jazyce; byl výborný ), 22.4. Divadlo S & H, 27.4. naučný program Zázračná voda a 29.4. Čarodějnické učení.
Rovněž proběhl sběr papíru a prvenství získal František Kaláb, proto bude mít pochvalu na vysvědčení.
Chování dětí je v normě, jen mám výtku ohledně běhání některých jedinců po chodbě nebo hlasitý projev. Během přestávek mají žáci prostor na přípravu na výuku, svačinu, WC a krátkou hru či popovídání si. Běhání po třídě je zakázáno.