Květen nám přinesl dlouho očekávaný návrat do školních lavic. Všichni jsme se na to moc těšili. Ještě předtím jsme se ale během distanční výuky zúčastnili online besedy na téma Les. Při ní děti ukázaly, že toho o lese vědí celkem hodně a účastnily se živé diskuze o rostlinách a živočiších v lese.
První týden po návratu do školy byl nazván adaptační. Museli jsme si opět na výuku v lavicích a podle stanoveného rozvrhu zvyknout. Proto jsme zpočátku neznámkovali. Spíše jsme si říkali, co se nám povedlo a co je třeba ještě vylepšit. Nejprve jsme zjišťovali, co umíme, a zjistili jsme, že můžeme pokračovat v dalším učivu.
Ve slabikáři jsme se seznámili s posledními písmenky a začali jsme číst texty – už jako dospěláci. Také jsme zvládli orientaci v textu – vyhledávali jsme slova, rozhodovali o pravdivosti tvrzení a opravovali nesprávné věty. Ve čtení je určitě ještě co zlepšovat, ale máme na to ještě další měsíc. Při psaní jsme se začali učit psát celé věty, a proto jsme se začali učit psát velká písmena.
V matematice jsme si rozšiřovali číselný obor a stále se zlepšovali v rychlosti počítání a v řešení slovních úloh. Nezapomněli jsme ani na geometrii, při které jsme poznávali geomerická tělesa pro nás zatím se zvláštními názvy – jehlan a kužel. Určitě si je ale zapamatujeme.
V prvouce jsme se věnovali především tématu Léto. Kromě počasí, změn v přírodě a dětských her jsme si povídali i o tom, jak se v přírodě máme chovat a jaká nebezpečí nám mohou hrozit. Zapojili jsme se do projektu Veselé zoubky. Zhlédli jsme příběh Hurvínka, který měl problém se zoubkem a následně jsme si o zdraví našich zoubků povídali a plnili určité úkoly. Odměnou nám byl dárek – taštička se zubním kartáčkem, zubní pasta a žvýkačky. To byla ale radost!
I při výuce výchov jsme se pustili do práce s chutí. Malovali jsme, tvořili jsme, jen jsme nesměli zpívat a cvičit. Nahradili jsme si to poslechem písní, rytmickými hrami a vycházkami.