ZÁKLADNÍ ŠKOLA UNHOŠŤnám. T. G. Masaryka 58, 273 51 Unhošť

1.B – říjen 2021

Tak jako má plno práce příroda, tak i my ve škole jsme měli napilno. V českém jazyce jsme si osvojili písmena M, L, S, A-Á, E-É, O-Ó. Z těchto písmen čteme slabiky, slova a krátké obrázkové věty. Již nyní umíme mnoho básniček, které nám pomáhají nejen procvičit známá písmena, ale také protáhnout se a připravit na psaní. Během hodin si zazpíváme písničku nebo zahrajeme různé hry, při kterých se učíme, že není důležité zvítězit.

V matematice pracujeme s čísly 1 – 5. Osvojili jsme si sčítání a odčítání do 4, čísla porovnáváme a zapisujeme. Dokážeme přečíst a vyřešit jednoduché slovní úlohy. S pomocí Matýska plníme mnoho interaktivních cvičení.

O hodiny prvouky si povídáme o podzimu. Na procházce jsme pozorovali změny v přírodě. Paní učitelka nám vypráví – o počasí, o zvířátkách na poli a v lese, o stromech listnatých i jehličnatých, o práci na zahradě nebo v sadu. Říkáme si, co patří do ovoce a zeleniny. Mnoho z nás se do vyprávění zapojuje, protože doma rádi pomáháme.

Začátkem měsíce jsme měli akci „bubnování“. Dozvěděli jsme se mnoho zajímavostí o bubnech a zaposlouchali se do netradičních stylů hudby a zpěvu. Největším zážitkem bylo vytvoření hudební skupiny, ve které si každý z nás vyzkoušel hru na buben různé velikosti.

Dne 21.10. jsme vyrazili do Melicharova vlastivědného muzea. Prohlédli jsme si výstavu s názvem „ Škola, základ života“ a zaposlouchali se do poutavého vyprávění o historii školství u nás v Unhošti. Každý z nás si také vyzkoušel různé techniky psaní. Nejvíce se nám líbilo psaní husím brkem nebo tužkou na mazací tabulky.

V pondělí 25.10. jsme prožili Halloweenský den. Přišli jsme v převlecích a celé vyučování prolínalo toto téma. Poslouchali jsme vyprávění, proč se tento svátek slaví a porovnali si tento den s Dušičkami, tradičním svátkem u nás. Ve všech předmětech jsme plnili halloweenské úkoly, které nás moc bavily.

Na návštěvu v muzeu jsme navázali 26.10. projektovým dnem se stejným názvem „Škola, základ života“. Ve skupinách jsme zhotovili takové školy, které se líbí nám i spolužákům. S pomocí pracovních listů jsme si zopakovali učivo získané během dvouměsíční práce ve škole.