Únor byl nejenom ve znamení mrazivých dnů, sněhových nadílek, ale i sluníčka. To nakouklo také do naší třídy, kde pilně pracujeme. Po vysvědčení jsme si užili den pololetního volna a týden jarních prázdnin. Odpočinutí a plni energie jsme se vrátili do školy.
Únor je také dobou masopustu. O masopustní úterý 16. února jsme se prostřednictvím on-line přednášky přenesli do Melicharova vlastivědného muzea. Díky poutavému vyprávění paní Štěpánové jsme se dozvěděli mnoho zajímavého o historii tohoto období. Ukázala nám masky, které nesměly v průvodech chybět a povídala nám, jaký úkol zastávaly. Za krásné vyprávění paní Štěpánové velice děkujeme.
A co už umíme? V českém jazyce procvičujeme druhy vět a význam slov. Známe samohlásky a dokážeme je použít. Psaní ú/ů zvládáme výborně. Osvojili jsme si dělení souhlásek. Nyní píšeme a odůvodňujeme i/í – y/ý po měkkých a tvrdých souhláskách. Zdokonalili jsme se v psaní diktátů slov i krátkých vět. Snažíme se hodně číst, pokud doma přečteme knížku, seznámíme s ní kamarády ve třídě.
O hodiny matematiky počítáme pyramidy, doplňujeme tabulky nebo řešíme slovní úlohy. Počty do 20 bychom měli mít zautomatizované, poněvadž čísla do 100 nás provázejí každým dnem. Sčítání a odčítání bez přechodu přes základ je stále jednodušší, proto se těšíme na těžší příklady. Naučili jsme se zaokrouhlovat na 10, je to jednoduché a baví nás to. Zalíbila se nám i geometrie: vyznačujeme body, rýsujeme přímky a úsečky.
V prvouce jsme uzavřeli téma „Člověk“. Správně popíšeme části lidského těla, známe naše smysly, dokážeme odlišit pojmy nemoc a úraz. Povídali jsme si o hygieně, zdravé stravě a denním režimu. Velmi nás bavila kapitola „Povolání“. Jednou z nás třeba bude: veterinářka, zubařka, učitelka, šéf KFC, právník, průvodčí nebo programátor. V rámci hygieny jsme se zapojili do projektu „Veselé zoubky“. Hlavním tématem tohoto preventivního programu DM drogerie je správná péče o zuby a prevence vzniku zubního kazu. V informační brožuře jsme se dozvěděli, jak se o zoubky správně starat. Za splnění úkolů na nás čekal dárek v podobě zubní pasty, zubního kartáčku a malého překvapení.
Hodiny tělesné výchovy trávíme procházkami do různých koutů města Unhoště. Když vysvitlo sluníčko, vydali jsme se až do Kyšic. Po cestě jsme pozorovali krajinu, počítali projíždějící auta a doma se pochlubili, že v nohách máme 2,8 km. O hudební výchovu hrajeme hudební hry a posloucháme písničky různých žánrů. Hodiny výtvarné výchovy a pracovních činností jsme využili k vyrábění masopustních masek a čepečků.
Během vyučování často pracujeme ve dvojicích nebo ve skupinách. Tvoříme společné projekty, kterými si opakujeme osvojené učivo. Důležitá je spolupráce a nenarušování činnosti ostatních skupin. Aby se nám práce dařila, zapojili jsme se do programu „Kočičí zahrada“, který je zaměřen na rozvoj sociálních dovedností dětí v rámci prevence rizikového chování. Seznámili jsme se s kočičími hrdiny, jejich vlastnostmi a jednotlivými příběhy, které na nás čekají. Aby se nám lépe pracovalo, kočky a kocoury jsme si nakreslili. S některými kočkami jsme již prožili příběh o štěstí, odvaze, přátelství, ale i strachu.