Měsíc březen začal jarními prázdninami, během nichž jsme si odpočinuli, a po nich se opět plni sil vrhli do zajímavých aktivit a učení. Hned v pondělí po prázdninách jsme absolvovali inspirativní workshop s mladými hudebníky Vaškem Posltem a Václavem Mildorfem. Ti nám přiblížili, jak vznikají hudební videa na YouTube, a zároveň nás nechali nahlédnout do světa profesionální hudby. Krásné počasí lákalo ven a my jsme neváhali a věnovali jsme se četbě i matematickým hrátkám na čerstvém vzduchu.
Dne 12. 3. proběhlo třídní kolo našich školních projektů. Děti prezentovaly své práce, diskutovaly o nápadech a učily se vzájemně hodnotit. Nejlepší projekty postoupily do školního kola, které se konalo 21. 3. Naši třídní zástupci představili projekt „Karlův most“, který nakonec zvítězil.
Se třídou jsme se zapojili do Matematického klokana, soutěže zaměřené na logické myšlení a matematickou gramotnost. Každý žák obdržel osvědčení o účasti, protože u nás platí, že snaha se počítá!
Ve středu 26. 3. jsme se vypravili do Divadla Image na představení „Kaleidoskop“. Toto vizuálně a pohybově bohaté představení děti nadchlo. Viděli jsme tančící antilopy, motýly, zebry, mouchu, opice nebo housenku. Černodivadelní pohyblivé obrazy střídali dva kamarádi mimové, kteří společně nebo sami sobě navzájem vymýšleli různé kulišárny.
V pátek 28. 3. jsme si užili akci „Učení naruby“, kde si děti mohly vyzkoušet roli učitelů a předávat znalosti svým spolužákům. Bylo zajímavé vidět, jak se každý chopil své úlohy a jak originálně pojal svou výuku. Měla jsem velkou radost, že se zapojili všichni ze třídy.
Celý březen byl také ve znamení podpory čtenářství. Tvořili jsme vlastní komiksy, vytvářeli lapbook svých oblíbených knih a zažili jsme čtenářskou lekci „Dědeček v růžových kalhotách“. Hlavní postavou je dědeček, který se chová v každém ohledu ekologicky. Nekupuje květiny vypěstované v neférových podmínkách, splachuje zásadně použitou vodou, třídí odpad, dává pozor na to, aby se nevyhodilo žádné jídlo nebo šatstvo. Tak se stane, že nosí růžové kalhoty po babičce. Využili jsme čtení s předvídáním, děti se snažily odhadnout, jak kdo v knize reaguje, a v průběhu četby jsme použili pracovní list, na jehož základě si děti (formou skládankového učení) naučily rozlišovat mezi datem spotřeby a datem použitelnosti a ujasnily si, jak poznáme jídlo, které není zkažené. Skvělé také bylo použití postojové osy uprostřed a na konci příběhu, kdy bylo hezky vidět, jak se v průběhu čtení postoj dětí vůči dědečkovi mění. V březnu nesměla chybět ani návštěva knihovny, kde jsme se seznámili s novými tituly, naučili se, jak si správně vybrat knihu. Vyvrcholení celé měsíční práce nás teprve čeká, v dubnu si užijeme oblíbenou Noc s Andersenem.