Leden ve 3. C: Tři králové, projekty i chemické pokusy
Po návratu z vánočních prázdnin jsme se s nadšením pustili do objevování nových témat a zážitků. První lednové dny patřily tradici Tří králů. Během čtenářské lekce jsme si o nich nejen četli, ale také jsme se dozvěděli mnoho zajímavostí o jejich cestě a symbolice svátku. Nezůstalo však jen u teorie – v rámci pracovních činností jsme si vyzkoušeli různé tvořivé aktivity inspirované tímto zimním svátkem.
Velkou část měsíce jsme se věnovali také našemu třídnímu maskotovi, lenochodovi Pepovi. Pokračovali jsme v psaní jeho deníku, kam děti zaznamenávaly jeho víkendová dobrodružství. Kromě toho měli žáci možnost představit své oblíbené knihy a podělit se o dojmy ze čtení. Každá prezentace byla inspirací pro ostatní a přispěla k rozvoji čtenářské gramotnosti i radosti z objevování příběhů.
Nezapomněli jsme ani na naše třídní projekty. Několik hodin jsme věnovali jejich přípravám – děti pracovaly na různých tématech, zkoumaly, tvořily a učily se.
Jedním z nejzajímavějších momentů měsíce byla tradiční hodina chemie, kterou vedla Jana Horáková, maminka našeho spolužáka Martina. Prostřednictvím zajímavých pokusů si děti zopakovaly změny skupenství a prakticky si ověřily teoretické poznatky z hodin prvouky. Děti tak viděly sublimaci jódu, dozvěděly se, jak vytvořit tzv. sloní zubní pastu, a pobavily se, když pomocí vodíku vytvořily štěkání.
V průběhu celého měsíce jsme se v hodinách výtvarné výchovy a pracovních činností připravovali na únorový masopustní průvod. Vyrobili jsme si květinové náhrdelníky a fanfrnochy, které využijeme při slavnostním veselí. A samozřejmě nechybělo ani očekávané pololetní vysvědčení, po kterém děti zaslouženě odstartovaly pololetní prázdniny.
Těšíme se, co nám přinese únor.