ZÁKLADNÍ ŠKOLA UNHOŠŤnám. T. G. Masaryka 58, 273 51 Unhošť

4.A – únor 2022

V únoru jsme měli pololetní i jarní prázdniny, takže výuky bylo o několik dní méně, přesto jsme stihli spoustu práce.
V českém jazyce se pokračovalo v procvičování a upevňování znalostí o psaní koncovek podstatných jmen rodu středního a ženského. Zdramatizovali jsme krátkou pohádku či pověst, kterou jsme si připravili a k níž jsme si v pracovních činnostech vyrobili loutky a kulisy. Zdokonalovali jsme se v pamětném i písemném počítání s čísly přes deset tisíc, zaokrouhlovali jsme, řešili slovní úlohy a rýsovali jsme trojúhelníky a čtverce. Dějepisná část vlastivědy nás zavedla do období vlády Přemyslovských knížat a seznámila nás s románským slohem. V hodinách zeměpisné části vlastivědy jsme se naučili spoustu věcí o povrchu našeho státu a o vodstvu. Připravili jsme si opakovací tajenky, které v úvodu hodin luštíme. Hodiny přírodovědy byly zaměřeny na téma les – co v něm roste, jací živočichové o obývají a jaký je jeho význam pro člověka. V rámci hodin výtvarné výchovy jsme vytvořili společný obraz na téma „Jak vidí děti jaro“, který bude součástí výstavy v nákupním centru Central Kladno. Naše úsilí bude odměněno dárkovými poukázkami v hodnotě 1 000 Kč. Zapojili jsme se také do výtvarné soutěže Kladenská veverka.

Únorovou výuku jsme si zpestřili projektem na téma Masopust a Pancake Day. Kdo chtěl, oblékl si masku, kterou si donesl. Dověděli jsme se o tomto období spoustu nových informací, zhlédli jsme výuková videa, pracovali jsme s textem, vyplňovali pracovní list, vytvořili jsme pozvánku na Maškarní zábavu, překládali jsme z angličtiny základní informace
o „Palačinkovém úterý“ ( Pancake Day – Tuesday) a pak jsme si ho vyzkoušeli i prakticky v naší školní kuchyňce. Pracovali jsme ve čtyřčlenných skupinkách a pod našima rukama vznikly krásně nazdobené a chutné palačinky. Kuchtění nás velmi bavilo. Legraci a pohyb jsme si užili při „Palačinkovém běhu“, který je součástí každého správného „Palačinkového dne“ – běh s pánví, na které je palačinka. Ta se musí na příslušných stanovištích v průběhu běhu vyhodit a otočit jako při pečení palačinek. Závod byl na čas, naše výkony byly vyrovnané, často o pořadí závodníků rozhodovaly setiny sekundy. Hodně jsme se nasmáli při společném prohlížení fotek z tohoto běhu.

V únorové třídnické hodině jsme byli seznámeni s akcemi, které nás čekají v příštích měsících a řešili jsme vztahy
ve třídě.

25.2. se vyskytla náhlá závada s vodovodem, a tak jsme se přesunuli na školní budovu v Komenského ulici, kde jsme se učili ve školní družině.