V prvním pololetí školního roku se žáci čtvrtých ročníků věnovali řadě témat zaměřených na rozvoj digitálních dovedností a informatického myšlení. Výuka zahrnovala jak teoretické poznatky, tak praktické úkoly, které žákům umožnily osvojit si důležité dovednosti pro práci s počítačem a internetem.
Žáci se naučili pracovat s klávesnicí a klávesovými zkratkami, což jim pomohlo efektivněji ovládat počítač a zrychlit práci s různými aplikacemi. Seznámili se s rozdíly mezi hardwarem a softwarem, což jim poskytlo pevné základy pro pochopení fungování počítačových systémů.
Velkým přínosem byla registrace do webové platformy „Umíme informatiku“, kde si mohli procvičovat své znalosti interaktivní formou. Kromě toho si osvojili práci se systémem IDOS pro vyhledávání dopravních spojení a naučili se přihlašovat do školního systému Bakalář, což posiluje jejich samostatnost v komunikaci se školou.
Důležitou součástí výuky byla také práce s e-mailem – žáci se seznámili s náležitostmi správně formulovaného e-mailu a prakticky si vyzkoušeli jeho odesílání.
V rámci rozvoje informatického myšlení se žáci zúčastnili soutěže iBobr a také olympiády mediální gramotnosti, kde si mohli ověřit své schopnosti v kritickém myšlení a práci s informacemi.
V praktické části se žáci učili základní práci s programem MS Word, což jim umožnilo zpracovávat texty a upravovat dokumenty dle zadaných kritérií.
Celkově bylo první pololetí velmi přínosné a žáci si osvojili řadu dovedností, které jim pomohou nejen při dalším studiu, ale i v běžném životě. V druhém pololetí se budeme nadále zaměřovat na rozvoj digitální gramotnosti a prohlubování získaných znalostí.