Předposlední měsíc školního roku máme za sebou a na dětech je znát radostné očekávání blížících se prázdnin. Učení ve třídě prokládáme projekty a vycházkami, a také jsme byli už na několika výletech. Jen se podívejte na obrázky z nich! Všechny jsme si moc užili… A zde pro vás máme krátké shrnutí:
4. května jsme vyrazili na první velký výlet, a to rovnou do našeho hlavního města. Akce s názvem Praha hravě opravdu dostála svému jménu. Prošli jsme s pomocí dvou průvodců Kampu a Čertovku, kde si děti vyzkoušeli spoustu soutěží, křížovek, hádanek a hlavně se naučili něco nového o této části Prahy. Počasí nám přálo, a tak když se 4.B vydala objevovat stejná místa, prošli jsme se směrem k Národnímu divadlu a následně na Střelecký ostrov, kde se děti okamžitě vrhly na prolézačky. A čekalo nás tam malé (živé) překvapení – nutrie i s mláďátky! Někteří je ještě nikdy neviděli, a tak byli z těchto tvorečků přímo u vytržení.
V pátek jsme měli trošku změnu – přišli nás učit deváťáci. Těžko říct, jestli to byl větší zážitek pro ně, nebo pro nás 🙂 A tak český jazyk a vlastivěda byly trošku jiné, než jsme zvyklí.
Další týden začal téměř slavnostně – první focení na této budově! A v pátek jsme ho zakončili návštěvou místní knihovny, kde byla pro děti připravena hra. Ta samozřejmě souvisela s knížkami, a to konkrétně s vyhledáváním informací, což některým dalo pěkně zabrat. Vyhledávání na Googlu a v knížkách, to je úplně jiná liga!
18. května jsme znovu vyrazili do knihovny, tentokrát ale do Kladna. Program ‚Od tabulek ke knížkám‘ byl opravdu zajímavý – děti se dozvěděli o starých civilizacích, počátcích písma i něco o zrodu knihtisku. Vyzkoušely si psát na pergamen či zapsat své jméno pomocí šifer a hieroglyfů.
A co se týče výuky – v českém jazyce jsme se dopracovali ke shodě podmětu s přísudkem, v matematice si užíváme zábavné zlomky, grafy a průměry, ve vlastivědě a přírodovědě poznáváme krásy naší vlasti, ať už z hlediska nerostných surovin, nebo rostlin na louce, a v angličtině už opakujeme vše možné, co jsme se za poslední dva roky naučili. A zprávu za pracovní činnosti a výtvarnou výchovu máte zde: V měsíci květnu jsme trénovali stínování obyčejnou tužkou, z ubrousku jsme vytvořili a malovali pampelišky, pomocí krepového papíru a temperových barev jsme malovali šeřík. Poslední květnovou hodinu si připravily práci Arča s Terezkou. Děvčata chválím za pěknou přípravu a nápad. Vznikly krásné obrázky létajícího balónu a mořské vlny. V hodinách pracovních činností jsme dokončovali čarodějnici z kartónu od vajec. Pletli jsme věnečky z pampelišek. Dozvěděli jsme se a vyzkoušeli jsme si výtvarnou techniku jménem roláž. Z papírového tácku jsme vyrobili včelku.
A už je tu červen, poslední měsíc školy!