ZÁKLADNÍ ŠKOLA UNHOŠŤnám. T. G. Masaryka 58, 273 51 Unhošť

4.C – listopad 2024

V listopadu nás čeká první hodnocení v tomto školním roce. A kdo bude hodnotit? Přece všichni. My, učitelé i rodiče. Tak jsme v očekávání, jak se shodneme. Podstatné je, abychom věděli, jaké cíle si nastavit pro další období.
7. 11. jsme měli besedu na téma Nástrahy a pasti internetu (velmi důležité téma)
12. 11. se konala třídní schůzka pro rodiče
19. 11. se konala akce žákovského parlamentu Knížkopád – výměna různých knih (někteří z nás si odnesli získané literární poklady) a také jsme tento den byli v Praze na Strahově na pískování. Proběhly různé sportovní aktivity v písku. Nevěřili byste, jak je náročné se 2 hodiny pohybovat v písku. Pěkně jsme se zapotili.
20. 11. proběhla další třídnická hodina – zkoušeli jsme si jak uvolnit a obnovit své síly – relaxační aktivity, protahování, kreslení na záda. Také jsme hodnotili spolužití ve třídě, následně sami sebe a zakládali si portfolia. Zatím sběrná – ukládáme si všechny své práce, se kterými budeme během roku dále pracovat.
21. 11. jsme v rámci dopravní výchovy absolvovali teoretickou část s pracovnicí kladenského Labyrintu. Na jaře nás bude čekat praxe a závěrečný test pro získání průkazu cyklisty.
26. 11. jsme uspořádali ukázkové 2 hodiny pro učitele z kladenských a okolních škol. Téma bylo Wassily Kandinsky – na tohoto umělce jsme se dívali z pohledu předmětů vyučovaných na naší škole. Pracovali jsme opravdu ukázkově, p. učitelka i p. asistentka nás chválili. Prý se u nás učitelům moc líbilo. A to potěší.
A že nás tento měsíc provází PAD, mrkejte:
Listopad, knížkopád, iPad
Ano, pracovali jsme s iPady, a to v různých předmětech. Myslíme si, že jsme v této oblasti hodně pokročili. Umíme se přihlásit do své emailové schránky, do Teams, umíme používat některé aplikace, pracujeme s virtuální nástěnkou.
V češtině jsme začali bojovat se stavbou slov, učíme se vysvětlovat jejich význam a přemýšlíme o tom, jak mohla vzniknout. Rozeznáváme slova s předponou a předložkou. V matematice počítáme do 10 000, Pamětně i písemně, řešme slovní úlohy. V geometrii ještě bojujeme s kvalitou rýsování, ale jedeme dál a zkoušíme složitější konstrukce – grafický součet úseček
V angličtině pokračujeme v mluvení, porozumění textům, posleších i psaní krátkých sdělení. Připravujeme se na soutěž ve spelování. Tipujeme, kdo bude nejúspěšnější.
Vlastivěda pro nás není věda, spíš takové povídání a objevování. Zvládli jsme pravěk, poznáváme staré pověsti. Také se seznamujeme s různými druhy map a učíme se v nich orientovat.
A na co se budeme těšit? No přece na Ježíška, na nejkrásnější období v roce. Jasně, pro děti. Ale až dospělí zvládnou všechny přípravy, tak začnou tu vánoční atmosféru vnímat taky a užívat si blízkosti nejmilejších lidí.