Tento měsíc byl celkem fajn – hodně jsme se toho naučili, ale také jsme měli dost času na odpočinek – byly totiž pololetní a jarní prázdniny! Nikdo si naštěstí na horách nezlomil ruku (či jinou končetinu), a tak jsme únorem prolétli v plné sestavě. V českém jazyce opakujeme vzory podstatných jmen – žena, růže, píseň, kost, umíme už toho dost, a tak dále 🙂 V matematice se dostáváme k větším číslům, nebo dokonce k takovým, která se píšou trochu jinak – počítání s římskými číslicemi byla opravdu zábava! Hodiny angličtiny se nesou ve znamení komunikace – učíme se tak, abychom se nebáli mluvit před ostatními, a zároveň se dozvídáme informace o svých spolužácích – poslední dobou třeba na téma televize, filmy a seriály. Ve vlastivědě jsme úspěšně zakončili dějepisnou část a přehoupli se do té zeměpisné – hodiny trávíme střídavě nad mapou, s kompasem či povídáním o tom, jak ten náš český stát funguje a jaká pohoří, města či jaké kraje v něm najedeme. Přírodovědou proplouváme podobně, jako roční období za našimi okny – zatímco před čtrnácti dny jsme se učili o tom, jak zvířata a rostliny přežívají zimu, nyní už se vrhneme na to krásné jaro, které pomalu přichází! Však už nám sluníčko svítí do třídy téměř každé ráno. V přírodovědě jsme měli také čas na pokusy a měření, což nás velmi bavilo – měřili jsme ostošest, od penálu, gumy, tužky přes lavici až po dveře (se kterými nám ale pomohla paní učitelka). Všechno jsme si ještě před měřením odhadli a udělali soutěž o nejbližší tip.
Ke konci měsíce jsme se dokonce podívali i do budovy v ulici Komenského. Byl to trochu dobrodružný týden, ale zvládli jsme ho s přehledem. Teď už jenom vyhlížíme to jaro a krásné počasí…
Žáci tříd 4.C se v těchto dnech v hodinách pracovních činností podívali do prostor dílen a keramiky. Prohlédli si nářadí a vybavení dílny a vyzkoušeli si práci s kladívkem. V dalších hodinách si žáci vyzkouší práci s kleštěmi.