ZÁKLADNÍ ŠKOLA UNHOŠŤnám. T. G. Masaryka 58, 273 51 Unhošť

5.A – únor 2022

A je tu nejkratší měsíc v roce.
Takže i nejkratší povídání o naší práci.
Stručně řečeno:

• začalo 2. pololetí naší školní práce, ale také jsme měli pololetní a jarní prázdniny

• 23. 2. – havárie vody – učili jsme se na Komenského – zvládli jsme to

• Učivo: M – písemné dělení dvouciferným dělitelem – běh na delší trať

Čj – přídavná jména se vším všudy – no, to je mazec

Aj – přítomný čas prostý – to snad není možné

Vl – Světadíly a oceány, počátek 20. století – fakt těžká doba

Vv – zapojení do výtvarné soutěže – budeme se snažit

Hv – tanec, rytmus – to by nám šlo

To byla rychlost, co říkáte?

Ale přeci jen zmíníme, kde jsme si zasloužili velkou pochvalu.
V hodinách českého jazyka jsme v rámci dílny čtení pracovali s textem o chlapci Nilsovi. Této činnosti předcházelo zhlédnutí filmu, který se nám moc líbil. Byl to poutavý a dobrodružný příběh, který jsme sledovali téměř bez dechu. Potom jsme si povídali o Nilsově „proměně“, a to nejen té pohádkové – ve skřítka, ale také lidské – ze zlého a sobeckého kluka v hodného a obětavého přítele. Text, který jsme četli, nás pak v myšlenkách vracel do hlavní linii filmového příběhu, ale dozvěděli jsme se i to, co ve filmu nebylo. Pracovali jsme ve skupinách, používali různé techniky práce s textem, diskutovali, vyvozovali závěry a vše také výtvarně zpracovali. Mohli jsme popustit uzdu své fantazii a učili jsme se posuzovat chování a jednání nejen druhých, ale v závěru i to své.
A víte v čem byl největší vtip?
Tato aktivita se uskutečnila 22. 2. 2022. Ten den má svátek Petr a jeden náš spolužák má příjmení Koudela. No a představte si, že jeden z českých autorů, který příběh Nilse přeložil, pojmenoval hlavního hrdinu Petr Koudela. To je náhoda!

Co říci závěrem? Březen je jarní měsíc, bude se více ukazovat sluníčko a my se budeme více usmívat. Také se usmívejte, život je pak pro všechny hezčí.