Po půlroční pauze jsme se opět všichni sešli ve školních lavicích. Těšili jsme se na sebe, na společné přestávkové hry, legraci a povídání.
I v naší třídě bylo září věnováno opakování a procvičování učiva ve všech předmětech, se známkováním se nespěchalo. Kdo během distanční výuky nezahálel, ten se rychleji dostal do tempa.
Klasické procvičování jsme si oživili následujícími zábavnějšími formami upevňování učiva.
Těsně před uzavřením škol jsme si v rámci výtvarné výchovy namalovali obrázky do hodin českého jazyka, které slouží k určování rodů podstatných jmen. Konečně přišel čas je použít. Soutěžili jsme ve dvou skupinách. Ti úspěšnější obdrželi razítko za práci v hodině.
Ve dvojicích nebo skupinkách jsme využívali nové i staré didaktické pomůcky a upevnili si znalosti o shodě podmětu s přísudkem.
Abychom si osvěžili vyjmenovaná slova, vyrobili jsme si v hodině pracovních činností další učební pomůcku DOBBLE, která navíc trénuje náš postřeh.
V rámci hodin vlastivědy jsme si vyzkoušeli spolupráci v týmu. Jako zaměstnanci „cestovní kanceláře“ jsme měli připravit poutač, který by ostatní nalákal na výlety po České republice. Popisovali jsme místa naší vlasti, která jsme během prázdnin navštívili. Označili jsme je v mapce, kterou jsme si obkreslili. K získání dalších informací jsme používali učebnice, atlasy a internet. Poutače jsme vylepšili ilustracemi a fotkami. Ve finále jsme své výtvory okomentovali ještě ústně a představili ostatním. Je sice ještě co vylepšovat, ale i tak naše snažení bylo přínosné a některé „cestovní kanceláře“ dostaly jedničku.
Zářijová výuka byla zpestřena naší návštěvou v Melicharově vlastivědném muzeu v Unhošti, kde probíhala tradiční výstava zahrádkářských výpěstků, kterou doplňovala soutěžní výstava výtvarných prací žáků naší školy na téma slunečnice. Také naše třída měla v soutěži své zástupce.
Výstava byla zajímavá a bylo skvělé, že jsme si mohli vyzkoušet třeba rýžování zlata nebo umlít mouku.
Hurá za novými poznatky do měsíce října.