Měsíc září byl pro naši třídu velice důležitý, protože jsme se seznamovali s novými spolužáky, učiteli, předměty. O výchovu k občanství jsme tvořili i pravidla našeho kolektivu. Do naší třídy pozvala třídní učitelka dva žáky z 8.B. Tadeáš Helebrant a Jakub Rákosník nám vyprávěli v hodině slohu zajímavé příběhy a o literaturu si připravili referáty z četby. Byli šikovní a vystupovali jako budoucí herci. Měli jsme za září dvě akce, adaptační kurz a Evropský den jazyků. Začneme nejdříve adaptačním kurzem. Vztahy mezi spolužáky jsme upevnili na adaptačním kurzu, který proběhl v Libušíně v pátek 9.9. Den byl zábavný. Pořadatelé adaptačního kurzu pro všechny šesté třídy vymysleli zábavné dopoledne a odpoledne plné různých akcí. Dopoledne jsme měli tři bloky akcí – seznamovací, pohybové a komunikační, kreativní. Na seznamovací části jsme každý řekli svoje jméno a udělali pózu, kterou museli ostatní po jedinci opakovat. Na pohybové a komunikační části bylo toho více. Nejprve jsme se všichni ze 6.B museli postavit na malou plošinu, která představovala ostrov v moři. Kdo by nebyl na plošině, utopil by se. Potom následovala soutěž, která nám trvala ze všeho nejdéle. Dostali jsme asi sedm pneumatik a na nich jsme se přemísťovali na druhý břeh, tvořící druhou část hřiště. Bylo to obtížné, museli jsme si důvěřovat a domlouvat se za pochodu. Ale i přes počáteční obavy jsme se úspěšně a zdraví dostali na druhý břeh. Při poslední soutěži jsme dostali kousek krátké roury a jeden míček. Museli jsme roury spojit, aby míček mohl tímto tunelem projet a nespadnout. Jakmile náš míček projel naší rourou, museli jsme utíkat na konec řady a znovu vyčkávat, až k nám míček dorazí. Na kreativní části jsme na malý papír kreslili, co bychom si přáli zažít v naší nové třídě. Papíry jsme později nalepili na veliký papír a odvezli ho do naší nové třídy, kde nyní hrdě visí na nástěnce. Odpoledne na nás čekaly soutěže mezi třídami. Sbírali jsme co nejvíce „radioaktivních” vajíček, která jsme museli odstranit z terénu tak, že jsme na ně stříkali injekčními stříkačkami. Dále jsme museli nepřátelům utrhnout jejich papírové ocásky, které měli zastrčené za kalhotami. Při poslední soutěži jsme vybíhali po třech z jedné třídy a každý hledal kus různě dlouhého provázku, který jsme museli k sobě přivázat a porovnat délku provázků. Adaptační kurz nás stmelil, více jsme se poznali. Další akcí byl Evropský den jazyků, kde jsme se seznámili s jazykem našich evropských sousedů. Tuhle zábavnou hodinu nových jazyků jsme měli místo hodiny anglického jazyka. Naše angličtinářky nám připravily pět stanovišť – slovenštinu, španělštinu, italštinu, latinu, ukrajinštinu. Rozdělily nás do náhodných skupinek, vylosovali jsme si číslo od jedné do pěti. Potom jsme ve skupině museli projít všech pět stanovišť. Po přihlášení skupiny nám jedna z učitelek zkontrolovala práci. Když jsme měli všechno dobře, získali jsme plný počet bodů. Úspěšné skupiny, které získaly největší počet bodů, dostaly jedničku s váhou tři. Obě akce byly velice pěkné a moc jsme si je užili. Chtěli bychom více takových akcí.