V prosinci jsme pokračovali naštěstí v prezenční výuce. Hned první týden na děti čekala zajímavá přednáška v rámci projektu „Vědci do škol“ od Akademie věd ČR. Třídě přednášel přes MS Teams Mgr. et Mgr. Filip Děchtěrenko, Ph.D. o vnímání fotografií nejen na sociální síti Instagram. Děti se dozvěděly spoustu nových informací: například, kolik fotek je schopný si náš mozek zapamatovat, jak je vyhodnocujeme, na co se zaměřujeme apod. Doktor Děchtěrenko měl připraveno i několik ukázek z výzkumu, na kterých se děti mohly samy otestovat a interagovat. Výklad se dětem moc líbil a na konci proběhla diskuze na téma, jak moc moderní technologie na výrobu fotografií a videí mohou být v dnešní době užitečné anebo naopak nebezpečné.
V českém jazyce jsme se věnovali zájmenům a v literatuře jsme začali probírat humor a satiru. Nejvíc děti bavil komiks, samy se pokoušely ve dvojicích vytvořit svůj vlastní a pak jej prezentovaly před třídou. Ve výtvarné výchově děti vyráběly vánoční dekorace, v pracovních činnostech se zabývaly výrobou svícnů pomocí tavicí pistole.
V matematice si připravila paní učitelka Horáková pro děti překvapení: odlévání olova.
V angličtině děti v rámci skupinové práce vytvořily projekt „My dream house“, čímž procvičily nová slovíčka, ale zároveň upevnily stávající slovní zásobu.
Poslední prosincové hodiny probíhaly ve znamení blížících se Vánoc, tudíž jsme se zaměřili na české tradice a zvyky. Na toto téma byl rovněž zaměřený projektový den, který proběhl 21.12. Nejprve jsme absolvovali vycházku po unhošťském okolí a poté jsme se věnovali vánočním tradicím, děti viděly dokument z ČT edu a následně jsme společně vyplnili pracovní listy. Pak jsme si rozdali vánoční dárky a povídali si o Vánocích. 🙂