Třída 8. A se v lednu soustředila na vylepšování svých studijních výsledků, neboť letošní vysvědčení se (velmi pravděpodobně) objeví na přihláškách na SŠ v příštím roce. Ačkoliv jsme se těšili na společný začátek studia ve škole, vzhledem k situaci v ČR jsme pokračovali v distanční výuce celý leden.
Pololetní vysvědčení žáci tedy viděli pouze virtuálně a společně jsme zhodnotili výsledky práce při on-line třídnické hodině. Žáci se také měli možnost vyjádřit v dotazníku k probíhající distanční výuce, zhodnotili svoji práci v jednotlivých předmětech a dostali možnost vznést své připomínky a nápady na vylepšení on-line výuky. Z dotazníku vyplynulo, že v 8. A je nejoblíbenějším předmětem matematika, kterou označila za oblíbený předmět polovina žáků, následovala angličtina a dějepis. Pokud žáky předmět baví, pak jsou spokojení jak s vedením hodin učitelem, tak s náplní hodin i
s možností naučit se nové věci a získat nové informace.
Pokud je předmět neoblíbený, pak je to zejména proto, že je nebaví ani v prezenční výuce. Mají pocit, že se ztrácí v látce a učivo je těžké. Problémy v distanční výuce pociťují žáci se soustředěním, vstáváním na první vyučovací hodiny, s množstvím úkolů a v neposlední řadě i
s technikou (nejčastěji bojují s připojením). Více než polovina žáků však uvedla, že jim současná úroveň distanční výuky vyhovuje a nic by v ní neměnili, že jim nyní připadá výuka lehčí, než na jaře a lépe se v ní orientují.