ZÁKLADNÍ ŠKOLA UNHOŠŤnám. T. G. Masaryka 58, 273 51 Unhošť

„Eda to nevzdá“ 

V rámci hodin českého jazyka věnovaných knihám jsme připravila dvouhodinu využívající metodu třífázového modelu učení E – U – R.

Pracovali jsme s příběhem knihy „Eda to nevzdá“

1.fáze – evokace – přinesla mnoho otázek, hypotéz. Žáci zapojili fantazii, představy, ale snažili se využít i dosavadní zkušenosti. Příběh kaloně, který nevěří sám sobě byl dětem blízký.

2.fáze – uvědomění – rozebrali jsme příběh z knihy a jeho zrcadlení do běžného života. Otázky, které vyplynuly z příběhu nám zodpověděl dokument o tomto živočišném druhu.

3.fáze – reflexe – shrnula diskuse k příběhu, vytvoření malého záznamu ke knize, ale

 i zformulování získaných informací slovně i kresbami. Po celý čas práce s příběhem si děti zaznamenávaly odpovědi na vzniklé otázky a získané informace.

K. Koulová