V rámci hodin českého jazyka věnovaných knihám jsme připravila dvouhodinu využívající metodu třífázového modelu učení E – U – R.
Pracovali jsme s příběhem knihy „Eda to nevzdá“
1.fáze – evokace – přinesla mnoho otázek, hypotéz. Žáci zapojili fantazii, představy, ale snažili se využít i dosavadní zkušenosti. Příběh kaloně, který nevěří sám sobě byl dětem blízký.
2.fáze – uvědomění – rozebrali jsme příběh z knihy a jeho zrcadlení do běžného života. Otázky, které vyplynuly z příběhu nám zodpověděl dokument o tomto živočišném druhu.
3.fáze – reflexe – shrnula diskuse k příběhu, vytvoření malého záznamu ke knize, ale
i zformulování získaných informací slovně i kresbami. Po celý čas práce s příběhem si děti zaznamenávaly odpovědi na vzniklé otázky a získané informace.
K. Koulová