Letos jsme se podruhé zapojili do akce Pěšky do školy. Každý den jsme zaznamenávali, jak se dopravujeme do školy. Celkem jsme získali 78,71 bodů. Po skončení této akce jsme v hodině slohu rozebrali, proč je důležité chodit pěšky do školy, význam tohoto projektu. Každý z nás vyplnil PL Moje doprava, kde jsme seřadili dopravní prostředky podle toho, jak jsou bezpečné, jak ovlivňují životní prostředí a zdraví lidí a zda je cestování pohodlné.
Na 1. místě se umístila chůze pěšky, na 2. místě jízda na kole, 3. místo obsadila jízda na koloběžce, 4. jízda vlakem, 5. jízda autobusem a poslední jízda autem. Dále jsme diskutovali o tom, jak bychom se chtěli dostávat do školy a proč. Pěšky- 17 , na kole- 3 , na koloběžce – 2, autem- 1 , autobusem- 0 .
Připomněli jsme si pravidla bezpečného chování při cestě do školy a navrhli, jak by měla vypadat bezpečná cesta do školy.
Zamysleli jsme se nad výhodami, ale i nevýhodami chození pěšky do školy. výhody: zdraví, setkávání se spolužáky, poznávání okolí našeho bydliště, foto nevýhody: nebezpečí ( setkání s cizími lidmi, nepříznivé počasí, velký provoz aut…)
Zajímavý byl postřeh, že si můžeme při cestě do školy popovídat, sdělit své zážitky, poznat nové kamarády, nebo dokonce zazpívat.
Na závěr jsme napsali krátkou zprávu na téma Moje cesta do školy.